Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Decision enhancement and business process agility

25 oktober 2012

Promotie: mw. M.R. Amiyo, 14.30 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Decision enhancement and business process agility

Promotor(s): prof.dr. H.G. Sol

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

Meer wendbaarheid ondernemingen met BPA-DES

Business Process Agility (BPA) is het vermogen van ondernemingen om bedrijfsprocessen snel en correct aan te passen. Het is een reactie op interne en externe veranderingen in de bedrijfsomgeving, ook als hiervoor geen vooraf gedefiniëerde richtlijnen zijn. Organisaties zijn steeds meer op zoek naar manieren om ‘agile’ (wendbaar) te worden en te functioneren in dynamische bedrijfsomgevingen. Het promotieonderzoek van Mercy Rebecca Amiyo was gericht op de identificatie van de uitdagingen waarmee belanghebbenden in het BPA-besluitvormingsproces geconfronteerd worden en dat te verbeteren. Als nuttige en gebruiksvriendelijke onderzoeksfilosofie is BPA-Design Science (BPA-DES) gekozen. De conclusie is dat BPA-DES bijdraagt aan een nieuwe, theoretische en nuttige aanpak om een BPA te bereiken die focust op het BPA-besluitvormingsproces. De nieuwe aanpak combineert samenwerking, workflow-analyse, simulatie, communicatie en risico-assessment. Het geeft belanghebbenden de mogelijkheid passende oplossingen en verbeteringen in bedrijfsprocessen te vinden.

Mercy Rebecca Amiyo (Kenia, 1983) studeerde economie en bedrijfskunde. Zij verrichtte haar promotieonderzoek aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Amiyo is werkzaam bij de Makerere University in Oeganda.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:00