Skip to ContentSkip to Navigation

Customer Insights Center (RUGCIC)

Faculty of Economics and Business
Customer Insights Center (RUGCIC)Meetings

Ronde Tafels (basisleden)

Regelmatig organiseert het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen een kleinschalige ronde tafelbijeenkomst voor basisleden.

Ben jij hier ook weer bij?

Ronde tafel bijeenkomst van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC)
Voel je welkom...

Ronde Tafel voor RUGCIC Basisleden bij Flanderijn in Rotterdam

Datum

Woensdagmiddag 8 mei 2019

Thema: het motiveren van lastig betalende klanten

Tijdens elke Ronde tafelbijeenkomst delen basisleden van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC) kennis met andere bedrijven die tegen dezelfde lastigheden aanlopen; gewoon omdat ze dezelfde klanten bedienen vanuit een andere branche of een ander perspectief. Het doel is om met een tijdsinvestering van slechts 1 middag de nodige up-to-date kennis uit te wisselen rondom een Customer Insights thema.

Daarbij starten we met een overzicht van beschikbare wetenschape kennis, horen daarna over de praktijkervaringen hiermee van onze gastorganisatie, terwijl we afsluiten met een discussie aan de hand van cases of stellingen.

Ditmaal komt het wetenschappelijke verhaal uit de koker van Dr. Martijn Keizer, onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij zal een overzicht geven van de nieuwste wetenschappelijke kennis ten aanzien van het motiveren van wanbetalers. Want marketeers houden zich vaak bezig met het binnenhalen van klanten, maar betalen zij ook daadwerkelijk? En wat gebeurt er als zij dat niet doen? Hoe kan het proces tot en met de betaling beter worden ingericht zodat de klant sneller en beter betaalt? Hoe pas je deze nieuwe ontwikkelingen toe in jouw organisatie?

Hierna duiken we in de praktijk van Flanderijn en zullen we aan de hand van cases kennis uit de praktijk delen tussen de aanwezige bedrijven. Wat blijkt in de praktijk wel of niet te werken? Waarom is dat zo? Hoe kunnen wij debiteuren (nog) beter motiveren?

Deze klantinzichten willen we graag delen met een compact gezelschap van relevante marketeers van onze basisleden van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC). Ben jij hier ook bij, of heb je een collega die dit interessant vindt om bij te wonen?

Agenda

13.00 ontvangst

13.30 wetenschappelijke inzichten

14.30 pauze

15.00 praktijkinzichten

16.00 discussie

17.00 borrel

Locatie

's Gravendijkwal 134, 3015 CC Rotterdam

Ronde Tafel voor RUGCIC Basisleden bij Vodafone-Ziggo op Utrecht CS

Datum

Donderdagmiddag 6 juni 2019

Thema: location based targeting en privacy concerns van klanten

Tijdens elke Ronde tafelbijeenkomst delen basisleden van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC) kennis met andere bedrijven die tegen dezelfde lastigheden aanlopen; gewoon omdat ze dezelfde klanten bedienen vanuit een andere branche of een ander perspectief. Het doel is om met een tijdsinvestering van slechts 1 middag de nodige up-to-date kennis uit te wisselen rondom een Customer Insights thema.

Daarbij starten we met een overzicht van beschikbare wetenschape kennis, horen daarna over de praktijkervaringen hiermee van onze gastorganisatie, terwijl we afsluiten met een discussie aan de hand van cases of stellingen.

Ditmaal gaat het wetenschappelijke verhaal over Location Based Targeting en de bijbehorende Privacy Concerns van klanten. Want als telecom operator heb je alle informatie voorhanden om klanten zowel marketingaanbiedingen te doen als serviceboodschappen te sturen op een relevante plaats. Echter, bepaalde klanten zitten hier niet op te wachten en reageren privacygevoelig. Hoe hiermee om te gaan?

Hierna duiken we in de praktijk van Vodafone-Ziggo en zullen we aan de hand van cases kennis uit de praktijk delen tussen de aanwezige bedrijven. Wat blijkt in de praktijk wel of niet te werken? Waarom is dat zo? Hoe kunnen wij inzichten delen waarmee we relevanter zijn, blijven en/of worden voor de klant zonder deze tegen ons in het harnas te jagen?

Deze klantinzichten willen we graag delen met een compact gezelschap van relevante marketeers van onze basisleden van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC). Ben jij hier ook bij?

Agenda

13.00 ontvangst

13.30 wetenschappelijke inzichten

14.30 pauze

15.00 praktijkinzichten

16.00 discussie

17.00 borrel

Locatie

Vodafone-Ziggo, op Utrecht Centraal Station

Boven Vredenburg Passage 128

Zij-ingang Vodafone winkel

Parkeren op P3 Stationsstraat 152

Ronde Tafel voor RUGCIC Basisleden bij Ahold Delhaize in Zaandam

Datum

26 september 2019

Thema: van data naar betere online communicatie

Tijdens elke Ronde tafelbijeenkomst delen basisleden van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC) kennis met andere bedrijven die tegen dezelfde lastigheden aanlopen; gewoon omdat ze dezelfde klanten bedienen vanuit een andere branche of een ander perspectief. Het doel is om met een tijdsinvestering van slechts 1 middag de nodige up-to-date kennis uit te wisselen rondom een Customer Insights thema.

Daarbij starten we met een overzicht van beschikbare wetenschape kennis, horen daarna over de praktijkervaringen hiermee van onze gastorganisatie, terwijl we afsluiten met een discussie aan de hand van cases of stellingen.

Ditmaal openen we met de nieuwste wetenschappelijke inzichten over 'van data naar online communicatie', waarbij we nadrukkelijk stil staan bij inzichten vanuit de klantenpsychologie en hoe communicatie hierop aangepast kan worden. Hoe werkt dit precies bij klanten? Wat zijn belangrijke principes om rekening mee te houden in de communicatie? Welke valkuilen dienen te worden vermeden?

Vervolgens duiken we in de praktijk van Ahold Delhaize en zullen we aan de hand van verschillende cases kennis uit de praktijk delen. Wat blijkt in de praktijk wel of niet te werken? Waarom is dat zo? Hoe kunnen we meedenken om het voorgaande te verbeteren bij Ahold Delhaize en ook in onze eigen organisatie?

Deze klantinzichten willen we graag delen met een compact gezelschap van relevante marketeers van onze basisleden van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC). Ben jij hier ook bij?

Agenda

13.00 ontvangst

13.30 wetenschappelijke inzichten

14.30 pauze

15.00 praktijkinzichten

16.00 discussie

17.00 borrel

Locatie

Ahold, Provincialeweg 11, Zaandam

Ook een Ronde Tafel bijeenkomst bij jou op kantoor organiseren?

Werk jij als marketeer bij één van onze RUGCIC Basisleden en wil jij een onderwerp op de agenda zetten? Het vergt slechts een zaaltje op je eigen kantoor! Wij kunnen vanuit het Customer Insights Center een lezing met een overzicht van wetenschappelijke kennis verzorgen. Ook regelen wij vanuit RUGCIC de uitnodigingen aan een tiental andere leden om aan te schuiven. Wellicht helpt de efficiënt gebundelde kennis van zo’n middag jouw bedrijf om een sprong voorwaarts te maken. Verder is het natuurlijk altijd handig om anderen te kennen die met vergelijkbare vraagstukken bezig zijn. Samen weten we meer dan alleen. Mail jouw onderwerpsvoorstel naar cic@rug.nl.

Geen Basislid, maar Premium lid?

Is jouw bedrijf niet Basislid maar Premium? Dan is het op aanvraag vaak wel mogelijk om deze meeting toch bij te wonen, mail ons dan gewoon even via cic@rug.nl.


Eerdere Ronde Tafels Behandelde onderwerpen
26/9/2019 Ahold Delhaize: van data naar communicatie
8/5/2019 Flanderijn: motiveren van wanbetalers
6/6/2019 VodafoneZiggo: location based targeting en privacy concerns
28/3/2019 EDM: machine learning
15/3/2018 EDM: data science churn
1/6/2017 EDM: unstructured data
20/4/2017 Kien Panelwizard: morele klantbeslissingen
2/3/2017 Randstad: marketingpsychologie
27/10/2016 Webhelp: kunnen we Customer Lifetime Value beter inzetten?
13/10/2016 Prisma Direct: hoe krijgen we meer impact bij onze klanten?
29/9/2016 ANWB: hoe maken we omnichannel persoonlijker voor de klant?
30/6/2016 Univé: welke teamcompetenties hebben we nodig rondom big data?
18/2/2016 EDM: privacy vanuit de klant
22/10/2015 KPN: hoe verbeteren bedrijven de segmentatie?
11/6/2015 Vodafone: hoe richten we klantwaardemanagement beter in?
7/5/2015 Aegon: the next best activity?
20/11/2014 Nuon: hoe verbeteren we loyaliteitsprogramma's?
23/10/2014 Menzis: hoe optimaliseren we ons pricing model?
12/6/2014 MetrixLab: waarom slagen of falen klantgerichte veranderingen precies?
17/10/2013 ING: hoe gaan we beter om met big data?
15/4/2013 Bol.com: hoe zetten wij behavioral targeting beter in?
Laatst gewijzigd:10 april 2019 16:14
Follow us onlinkedin facebook twitter