Alumni Steun onderzoek en onderwijs

Science, Technology and Innovation Network Groningen for Sustainability

STINGS: onder deze naam is de interdisciplinaire werkgroep Science, Technology and Innovation Network Groningen for Sustainability van de RUG actief. De leden van de werkgroep houden zich bezig met verschillende projecten op het gebied van duurzaamheid, zoals het gebruik en de regulering van biotechnologie in Afrika, het bestrijden van stedelijke kwetsbaarheden, innovatie op het gebied van aardappelkweek aan te wakkeren en technologische en maatschappelijke innovatie ter ondersteuning van lokale energie-initiatieven.

De STINGS-werkgroep verricht en faciliteert al enkele jaren onderzoek en training voor studenten en professionals in Kenia, Nigeria, Burkina Faso, Zimbabwe en Zuid-Afrika door middel van haar ERAfrica- en EDULINK-FSBA-projecten. De jongste veelbelovende toevoeging aan deze succesvolle ondernemingen is het Horizon 2020 Marie SkÅ‚odowska-Curie RISE PRUV project. Ter ondersteuning van ‘Preparedness and Resilience to address Urban Vulnerabilities’ wordt maar liefst €700.000 van de €1.200.000 aan Europese subsidie die is toegekend aan een consortium onder leiding van Globalisation Studies Groningen (GSG) door de RUG verdeeld.

Er wordt gestreefd naar duurzaamheid in maatschappelijke, landschappelijke en milieukundige zin. Met deze benadering hoopt STINGS bij te dragen aan stabiele en duurzame samenlevingen in ontwikkelingslanden, ook buiten Afrika.

Projecten

De verschillende projecten waar de STINGS-werkgroep zich mee bezig houdt:

FSBA project bijeenkomst in Satiri, Burkina Faso, februari 2015.

Werkgroep

De STINGS-werkgroep bestaat uit de volgende leden:

Laatst gewijzigd:13 juli 2023 09:34