Alumni Over alumni Alumnus van het jaar

Jeroen Smit, Alumnus van het Jaar 2009

Jeroen Smit, auteur van onder meer de bestseller ‘De Prooi’ over de verkoop en ontmanteling van de ABN AMRO bank, is de eerste Alumnus van het Jaar van de Rijksuniversiteit Groningen. Op 13 juni 2009 ontving Smit uit handen van Rector Magnificus Frans Zwarts, een kunstwerk als blijk van waardering voor zijn uitzonderlijke maatschappelijke prestaties.

Jeroen Smit

Bijzonder oog voor de huidige financiële ontwikkelingen

Jeroen Smit (Bedrijfskunde, 1986) heeft in de ogen van de jury, onder leiding van de Rector Magnificus, een bijzonder oog voor de huidige financiële ontwikkelingen. Met het schrijven van ‘De Prooi’, heeft hij "een onderzoeksmatige en analytische manier van werken gekoppeld aan een heldere en dynamische schrijfstijl. Zijn onderwerpen zijn zeer actueel in een tijd waarin de moderne wereld voor wezenlijke uitdagingen staat. Smit maakt die uitdagingen tastbaar."

Lees hier het juryrapport.

Per 1 september 2011 is Jeroen Smit benoemd tot hoogleraar Journalistiek aan de Faculteit der Letteren van de RUG.

Laatst gewijzigd:12 maart 2024 10:29