Skip to ContentSkip to Navigation
AlumniNieuws

Opening modelfabrieksstraat Tools & Materials Fund

15 december 2015
fabrieksstraat

Het Tools & Materials Fund is opgezet om geld te werven voor hoogwaardige onderwijsfaciliteiten in het bèta-onderwijs. Vorig jaar hield het Ubbo Emmius Fonds voor het eerst een belcampagne voor dit fonds. Met de opbrengst kon een Nao Evolution robot worden aangeschaft voor de opleiding Kunstmatige Intelligentie. Bovendien schonk het Groningse PATO-fonds € 50.000 voor de aanschaf van een FESTO modelfabrieksstraat voor studenten Technische Bedrijfskunde. Met deze straat kunnen studenten onder meer leren programmeren voor (industriële) processen. Sinds september is de straat in gebruik, op 7 december was de officiële opening. In november werd opnieuw gebeld. Dit keer richtte de campagne zich op de uitbreiding van de fabrieksstraat, zodat deze ook voor studenten Scheikundige Technologie en andere engineeringopleidingen geschikt gemaakt kan worden. De voorlopige opbrengst is € 14.900.

Laatst gewijzigd:28 januari 2016 14:17
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....