Alumni Magazines en nieuwsbrieven Broerstraat 5

Broerstraat 5, Nummer 1, april 2018

Volledige pdf, Broerstraat 5, Nummer 1, april 2018

Artikelen

De sluier tussen ons en de werkelijkheid - Vlak voor de Maand van de Filosofie werpt Han Thomas Adriaenssen een kennersblik op het scepticisme.
Wel tropenarts, geen held - Floortje Dessing bezocht Jorieke van der Stelt in Papoea-Nieuw-Guinea.
Weergek, wetenschapper en waarschuwer - Richard Bintanja is KNMI-medewerker en honorair hoogleraar Climate and Environmental Change
‘Een vrouw als leider is al gauw een bitch’ - Directeur universitair expertisecentrum ‘In the lead’ Janka Stoker over vrouwen en leiderschap.
De boeken van schildersbedrijf Sips - Schenking van een bijzondere collectie decoratieboeken aan de Universiteitsbibliotheek
‘Laat de rode wormen het boerenland redden’ - Als boeren de rode wormen hun werk laten doen, is dat goed voor het grasland, de boer én de weidevogels.
Oog in oog met kunst - Droombaan bij Groninger Museum dankzij conservatorenopleiding RUG
Het bestuurbare brein - We zijn wel degelijk meer dan ons brein, betoogt neuropsycholoog André Aleman.
125 jaar Groninger Universiteitsfonds - Een studiereis, een leerstoel, een telescoop en een kunstwerk, allemaal dankzij het GUF.

Rubrieken

Redactioneel en inhoudsopgave
Column Elmer Sterken - Vrouwelijke hoogleraren en bestuurders hard nodig
Alumnus schrijft boek