Over ons Werken bij de RUG

50% vergoeding schoolgeld internationale school

Met ingang van het volgende schooljaar (2019/2020) is de vergoeding van de schoolgelden gemaximeerd op 5 jaar, mits aan de voorwaarden is voldaan.

De vergoeding geldt voor medewerkers die gebruik maken van de 30%-regeling.

De vergoeding bedraagt 50% van de schoolgelden per kind. Ook als beide ouders aan de RUG werkzaam zijn, is de vergoeding 50% per kind.

In het geval er een vergoeding is verstrekt, die betrekking heeft op een periode na het einde of de afloop van het dienstverband, dan wel stopzetting of beëindiging van de 30%-regeling, is de medewerker verplicht tot terugbetaling. De vergoeding wordt in ieder geval op de hiervoor genoemde tijdstippen beëindigd.

Voor medewerkers die gedurende het schooljaar uit dienst gaan of waarvan de 30% beschikking eindigt, geldt dat de vergoeding naar rato zal worden toegekend.

Internationale scholen die voldoen aan de voorwaarden van de belastingdienst in de omgeving van Groningen zijn het Maartenscollege International School Groningen (voortgezet onderwijs, secondary school) en de internationale afdeling van de Groningse Schoolvereniging (the International Department of the Groningse Schoolvereniging (basisonderwijs, primary school).

Met ingang van het schooljaar 2022/2023 kunt u uw aanvraag voor de gedeeltelijke vergoeding van de schoolgelden indienen via de volgende link: https://86961.afasinsite.nl/aanmaken-declaratie-ess-incl-autorisatie-prs/declaratie-international-school-fee

Indien u specifieke vragen heeft, kunt u contact opnemen met mw. Ina Stoffers-Dussel (j.stoffers-dussel@rug.nl) voor meer informatie.

Laatst gewijzigd:01 juli 2022 19:27