Over ons Profiel Feiten en cijfers Duurzaamheid Wat kun jij doen? Green Office Ambassador worden

Ambassadeurschap

Wat doe je als Ambassador?

Faculteiten binnen de universiteit lijken soms kleine eilandjes die op zichzelf staan. Niet iedereen is altijd op de hoogte van wat er gebeurt binnen de faculteit, en tegelijkertijd weten heel veel studenten en medewerkers niet wat de RUG allemaal doet om duurzamer te worden. Als Green Office Ambassador ben je niet alleen op de hoogte van wat er gebeurt binnen de RUG, maar initieer je ook verandering. Wij geloven dat we met de hulp van Ambassadors veel meer mensen kunnen inspireren om duurzame keuzes te maken. Door jouw inzet draag je bij aan het verduurzamen van de universiteit.

Voorbeelden van wat jij kunt doen als Ambassador:

• Inventariseren van duurzaamheidswensen van medewerkers of studenten
  • Energie verspilling verminderen (denk aan computers uit, etc.)
  • Stimuleren van een gezonde werk- of studeeromgeving (met de trap, groen in kantoor en wandelen in de pauze)
  • Bewustmaken van afval (beeldende communicatie, mokken i.p.v. papieren bekers)
  • Stimuleren aandacht duurzaamheid in onderwijs
  • Groene inkopen faculteit (presentjes, catering)