Over ons Profiel Feiten en cijfers Duurzaamheid

Cursus: Green Growth

Wanneer:ma 18-09-2017 09:30 - 11:00
Waar:University College Groningen

Tijdens de cursus zullen inspirerende docenten van de RUG en Hanze en professionals uit het werkveld langskomen om hun kennis te delen. Zij zullen je laten zien wat duurzaamheid is, welke facetten een rol spelen, en hoe je duurzaamheid in je eigen leven kan integreren. De cursus is voor studenten en medewerkers van de RUG.

Doelstelling

Duurzaamheid is een ingewikkeld thema waar veel over wordt gezegd en geschreven. Maar hoe kan je nou werkelijk iets bijdragen? Tijdens deze cursus leer je over de kleine en grote acties die jij kan ondernemen. Je leert dat duurzaamheid niet alleen met natuur te maken heeft maar ook met mensen, dieren en ethiek. Elke lezing staat in het teken van een specifiek thema. Je krijgt inzicht in verschillende processen met betrekking tot voedsel, afval en circulaire economie. Ook krijg je inzicht in motivatie achter duurzame keuzes. Wat is bijvoorbeeld de invloed van je omgeving en je genen? En wat kun jij doen om zelf je gedrag te veranderen en anderen te motiveren?

De focus van de cursus is gericht op interactie, discussie en kritisch denken. Er komen ook twee duurzame praktijkvoorbeelden aan bod. Aan het eind van deze cursus zit je vol inspiratie en kennis over duurzaamheid en weet je hoe je kan bijdragen een aan duurzame samenleving!

LET OP: de voertaal is Engels

Data + thema

Lezing een: 18 september - Filosofie
Lezing twee: 25 september - Voedsel