Over ons Profiel Feiten en cijfers Duurzaamheid Beleid

Nieuwbouw

Duurzaamheid is één van de speerpunten van de Rijksuniversiteit Groningen. De duurzaamheid van een gebouw heeft niet alleen betrekking op duurzame ontwikkeling, bouw en duurzaam gebruik, maar ook op het duurzaam slopen van een gebouw als het hier aan toe is.

Alle nieuwbouw- en renovatiewerkzaamheden nemen duurzame materialen, toekomstbestendige concepten en flexibele lay-outs als basis. Op de langere termijn zal duurzaam bouwen leiden tot een verlaging van de totale gebruikskosten. De Rijksuniversiteit Groningen verwerkt in haar ontwerpen voor nieuwbouw en grootschalige renovatieprojecten de nieuwste inzichten op het gebied van veilige en verantwoorde bouw in aardbevingsgebieden (zoals Groningen).

Op de Groundbreaking Work website van de RUG vind je alle informatie over nieuwbouw en hoe er slim en duurzaam gebouwd wordt.

Energie opwekken
Laatst gewijzigd:21 augustus 2020 12:57