Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Studentassessor

Taken & projecten

Taken

College van Bestuur vergaderingen

Het bestuur van de universiteit heeft elke dinsdag vergaderingen waarbij de studentassessor, de directie van University Services, de HR directeur, hoofd ABJZ en hoofd communicatie aanwezig zijn. Deze vergaderingen zijn verdeeld in een strategisch uurtje, portefeuille overleggen en het algemene gedeelte dat bestaat uit Onderwijs & Onderzoek, Middelen en Bestuur.

Bestuurlijke overleggen

Het College van Bestuur heeft twee keer per jaar vergaderingen met de faculteiten, services en de hoofden van projecten binnen de RUG. Deze vergaderingen zijn erg belangrijk omdat er updates worden gegeven over ontwikkelingen en projecten binnen de faculteiten en diensten.

Stuurgroep Jongerenhuisvesting

In de stuurgroep zit het bestuur van zowel de RUG als de Hanzehogeschool, de studentassessor CvB, vertegenwoordiger van de GSb, de wethouder voor jongerenhuisvesting van de gemeente en de hoofden van de woningcorporaties van Groningen (Huismeesters, SSH, Lefier).

Onderwijsberaad

Het onderwijsberaad bestaat uit alle portefeuillehouders Onderwijs van de faculteitsbesturen, de directeur van CIT, de studentassessor CvB en hoofd van onderwijsstrategie en kwaliteitszorg. Tijdens deze vergaderingen wordt de strategie ten opzichte van onderwijs en studentenzaken besproken.

Universiteitscommissie voor Onderwijs (UCO)

De commissie is een onafhankelijke adviescommissie van het bestuur van de Universiteit. Hierbij wordt zoals op aanvraag als op eigen initiatief advies aangedragen bij het CvB rondom onderwijs dat op dagelijkse basis wordt uitgevoerd. Daarnaast speelt de commissie een rol in het monitoren en evalueren van het beleid en kwaliteit binnen de RUG.

Universiteitscommissie voor Wetenschap (UCW)

De commissie is een onafhankelijke adviescommissie die het bestuur van de Universiteit adviseert, op aanvraag of op eigen initiatief, over onderwerpen gerelateerd aan wetenschappelijk onderzoek.

ENLIGHT:

Sinds 2020 is de RUG onderdeel van ENLIGHT, een Europees samenwerkingsnetwerk met negen andere universiteiten, waarbij de uitwisseling van studenten, informatie, onderzoek en onderwijs centraal staat.

Universiteitsraad

De studentassessor van het CvB is aanwezig bij de commissievergaderingen en de algemene vergaderingen van de universiteitsraad. Daarnaast houdt de assessor nauw contact met de studentenvertegenwoordigers en ondersteunt hun waar nodig.

Adviescommissie functiebeperkte studenten (ACF)

De commissie voor functiebeperkte studenten werkt en adviseert aan het beleid rondom toegankelijkheid, inclusie en onderwijs.

Top Meeting

De Top meetings worden georganiseerd door de CUOS waarbij de studentenfracties van de universiteitsraad, KEI, ACLO, USVA, ESN, GSb en de studentassessor van het CvB aanwezig zijn.

Groningen internationaal studentenplatform (GISP)

De GISP bestaat uit alle internationaal-georiënteerde studentenorganisaties waarbij ervaringen, ideeën en informatie wordt uitgedeeld.

College van Assessoren (CvA)

Het CvA is een adviesorgaan ten opzichte van het College van Decanen en het onderwijsberaad. Het CvA bestaat uit alle faculteitsassessoren waarbij onderwerpen en updates worden gedeeld over de faculteiten.

Contacts:

De studentassessor heeft veel contact met studenten en studentenorganisaties om hun stem binnen de universiteit te laten horen en studenten op de hoogte te houden over ontwikkelen binnen de universiteit. Daarnaast heeft de studentassessor ook contact met de CvB assessoren in de rest van het land.

Projecten

Corona Crisis Team (CT)

Aan het begin van de Corona pandemie is er een crisis team opgezet waar de CvB assessor in zit. Het CCT adviseert het CvB over Corona gerelateerde maatregelen.

Future of the learning environment (FLE)

De studentassessor is betrokken bij FLE waarbij de implementatie en overgang naar Brightspace wordt besproken.

Employability

De rijksuniversiteit Groningen richt zich op employability waarbij verschillende projecten worden/zijn opgezet zoals een Career- & alumniplatform, de Schools, De Universiteit van het Noorden, en levenslang ontwikkelen.

Andere projecten:

De studentassessor is ook betrokken bij projecten zoals Student-Wellbeing, visie op studentenorganisaties en kan zelf nieuwe projecten en initiatieven opzetten.

Laatst gewijzigd:13 oktober 2022 13:50