Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Medezeggenschap Universiteitsraad De Personeelsfractie
Header image PF Nieuws / PF News

De UR in januari

Datum:03 februari 2015

Afgelopen maand in de Uraad

• Scholars at risk;
    na College van Decanen stemt ook het College van Bestuur in met de UR-motie over Scholars at Risk.

• Verlofuren;
    de mogelijkheid om nog niet vastgelegde afspraken over verlofuren alsnog vast te leggen wordt met één week verlengd (tot 7 februari).

• Language and Culture Policy;
    there are still lots of bears on the road!
    En naast beren ook werkdruk en kosten. Er wordt een OBP-er aan de stuurgroep toegevoegd.

• De RUG in Friesland;
    University Colleges mogen elkaar niet kannibaliseren; CvB geeft aan dat het inhoudelijke thema in Friesland nog niet vastligt; UCF start op z’n vroegst als de eerste lichting van UCG al is afgestudeerd.

• Tentamencapaciteit;
    de vier tentamenslots zijn uit beeld, maar tentamens op avonden en op zaterdag behoren daardoor tot de mogelijkheden; zorgen over voldoende tentamenruimte, mede door invoering van de regel ‘vakinschrijving = tentameninschrijving’; CvB wil geen RUGbrede evaluatie, wij wel; wordt vervolgd…

• Bestuur- en beheersreglement;
    afschaffen van enkele deeltijdopleidingen bevestigt de noodzaak van RUG-beleid ten aanzien van ‘leven lang leren’.