Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Medezeggenschap

Dienstraden

De Rol van Personeelsraden in Universitaire Medezeggenschap

Personeelsraden werden ingesteld met de modernisering van de Universitaire Bestuursstructuur (MUB). Alle universitaire eenheden hebben participerende raden. Op facultair niveau staan ze bekend als Faculteitsraden. Op het niveau van universitaire diensten worden ze Personeelsraden genoemd. Ze zijn essentiële medezeggenschapsorganen voor centrale diensten aan de universiteit. De Personeelsraad zet zich actief in voor het welzijn van medewerkers en benadrukt daarbij principes van openheid, transparantie en wederzijds overleg.

Adviserende Invloed en Transparante Communicatie

Binnen de UG-bestuursstructuur heeft de Personeelsraad de bevoegdheid om advies aan het management te verstrekken, zowel gevraagd als ongevraagd, en waarborgt zo een responsieve benadering. Het management reageert hierop door cruciale informatie te delen over beleidsbeslissingen. In bepaalde gevallen heeft de Personeelsraad ook het recht om goedkeuring te verlenen aan nieuwe beleidsmaatregelen.

Contactgegevens dienstraden

Binnen de RUG hebben de volgende diensten een dienstraad:

Dienst
Centrum voor Informatietechnologie (CIT)
dr-cit list.rug.nl
Universiteitsbibliotheek (UB)
dienstraad-bibliotheek rug.nl
dienstraad.us rug.nl

Wanneer je voor een van deze diensten werkt kun je meer informatie over de bijbehorende dienstraad vinden op MyUniversity.

Reglement Dienstraden RUG
Laatst gewijzigd:07 maart 2024 10:31