Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nationaal Ruimtelijk Verkiezingsdebat op 4 september

29 augustus 2012

Wat moet Nederland met leegstaande kantoren en bedrijfsterreinen? Wil Nederland voorop gaan in de transitie naar duurzame energie en hoe pakken we dat aan? Is natuur- en recreatieontwikkeling een lokale verantwoordelijkheid of een rijkstaak? En wat zijn de gevolgen van de te maken keuzes voor de jongeren en starters van nu? Vragen die, afhankelijk van de verkiezingsuitslag van 12 september, verschillend beantwoord kunnen worden.

Daarom vindt op dinsdagavond 4 september 2012 het Ruimtelijk Verkiezingsdebat plaats in de Aula van de Rijksuniversiteit Groningen. Het debat wordt georganiseerd door een groep jonge medewerkers en studenten van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen van de universiteit.

Onder leiding van Menno Bentveld (bekend van Jules Unlimited, Nieuwslicht en De Wereld Draait Door) debatteren kandidaten van de PvdA (Henk Nijboer), CDA (Marc Jager), VVD (Betty de Boer), SP (Ike Teuling), Groenlinks (Niels van den Berge) en D66 (Bart Vink) over de bovengenoemde onderwerpen. In het interactieve debat krijgt het publiek krijgt meerdere malen de kans van zich te laten horen met behulp van stemkastjes. Het debat wordt geopend onder andere door planologiehoogleraar prof. dr. Gert de Roo.

Debat bijwonen? Kijk op de website van het ruimtelijk verkiezingsdebat. Daar is ook meer informatie over de kandidaten, de thema’s en de opzet van het debat te vinden.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:51