Onderzoek GELIFES

Vissen doen het beter in het juiste licht

30 november 2016

Licht speelt een grote rol bij de evolutie van een vissoort. Dat blijkt uit recent onderzoek van bioloog Martine Maan. Zij onderzoekt de ontwikkeling van twee vissoorten die in verschillende lichtomstandigheden leven, en kwam er, min of meer bij toeval, achter dat de lichtconditie een heel groot, zelfs soortvormend, effect heeft. Volgens Maan moet er ook bij kweekvis voor consumptie meer rekening worden gehouden met lichtcondities.

Martine Maan is Assistant Professor en Rosalind Franklin Fellow aan de RUG, en founding member van deYoung Academy Groningen.

Video’s RUG

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Andere video's staan in onze videoportal.

Laatst gewijzigd:22 september 2020 15:08