Over ons Actueel Nieuws

Digitale afleidingen tijdens het werk reguleren met een app

29 juni 2016

Het is in dit informatietijdperk niet eenvoudig om je te concentreren op je werk. Chatberichten, e-mails, sociale media, ze onderbreken zomaar je werk. Zelfs wanneer je alle pushberichten uitzet, kan een traag ladende webpagina je naar je smartphone doen grijpen. Ioanna Katidioti concludeert in haar proefschrift dat afleidingen binnendringen via cognitieve processen die niet in gebruik zijn en dat een app die de afleidingen doseert kan helpen geconcentreerder te werken.

Lees het volledige persbericht

Video’s RUG

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Andere video's staan in onze videoportal.

Laatst gewijzigd:24 september 2021 13:30