Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Kaartverkoop ‘400 dagen voor 400 vragen’ en ‘De Nacht van Kunst & Wetenschap’ van start

31 maart 2014

Op woensdag 2 april start de kaartverkoop voor de twee laatste onderdelen van het RUG400-programma: het uitgebreide publieksprogramma 400 dagen voor 400 vragen en De Nacht van Kunst & Wetenschap. Het complete programma ter ere van de 400e verjaardag van de Rijksuniversiteit Groningen is daarmee bekend. Op www.rug400.nl is alle programma-informatie te vinden. Via deze site zijn ook alle kaarten digitaal verkrijgbaar.

‘400 dagen voor 400 vragen’

Van 15 mei t/m 15 juni staat de RUG bol van de festiviteiten en evenementen. Dan viert zij haar 400-jarig bestaan met een uitgebreid en feestelijk programma rondom het RUG400-thema For Infinity (4∞). Wetenschap, theater, muziek, film en sport, het programma is veelzijdig en iedereen is welkom.

400 dagen voor 400 vragen

Ter gelegenheid van haar 400ste verjaardag geeft de universiteit iedereen de kans om vragen voor te leggen aan deskundigen bij de RUG. Ruim 400 vragen zijn er binnengekomen en al deze vragen worden beantwoord: lezingen en experimenten, kinderkenniscafés en een kinderuniversiteit, kindercolleges en een scholierenacademie, fietstochten en een familiedag; 400 dagen voor 400 vragen is een uitgebreid publieksprogramma voor Groningen, Friesland en Drenthe dat de hele feestmaand loopt. (Foto: Sacha de Boer).

De Nacht van Kunst & Wetenschap

In de nacht van zaterdag 24 mei is Groningen voor de vijfde maal de bruisende hoofdstad van kunst en wetenschap; met theater, experimenten, lezingen, dans, kunst, workshops en heel veel muziek. En dat alles op 15 bijzondere locaties in de binnenstad van Groningen. En ook tijdens De Nacht staan de 400 vragen centraal. Er worden vragen beantwoord en alle Nachtlocaties krijgen een eigen thema, horend bij de 400 vragen.

De buitenlocaties zijn voor iedereen gratis toegankelijk, voor alle binnenlocaties zijn toegangsbewijzen nodig. Deze kosten in de voorverkoop € 10,- en op de dag zelf € 15,-.

RUG400-hoogtepunten

Er is een uitgebreid RUG400-programma, met dagelijks evenementen, groot en klein: het spectaculair muziektheater Voor Eeuwig, een tiendaags openluchtvoorstelling ism. het NNT; de Maskerade – Move it!, een kunstproject van studenten en stadjers; de Gift for Infinity, ludieke activiteiten rond het onderzoek ‘Actief oud is goud’; roei-evenement de Bommen Bootrace – een Aegon City Rowing Event – een roei-tweekamp tussen Groningen en Münster; For Infinity Exposities, drie tentoonstellingen in Der Aa-kerk, Universiteitsmuseum en Groninger Museum en natuurlijk het For Infinity Slotfeest op Grote Markt, Vismarkt en Waagplein, het knallende einde van een fantastische feestmaand.

Gift for Infinity

Tijdens de gehele RUG400-maand staat de Gift for Infinity centraal: een door het publiek gekozen wetenschappelijk onderzoek – hét cadeau voor de toekomst. Het team van prof.dr. Ronald Stolk wil onder het motto ‘Actief oud is goud’ onderzoeken waarom de een wel en de ander niet actief blijft meedoen in de maatschappij. En hoe (een betere inrichting van) vrijwilligerswerk daar een rol in kan spelen. Iedereen kan bijdragen aan de Gift for Infinity. Hoe? Zie voor meer informatie: www.rug400.nl/giftforinfinity

Laatst gewijzigd:30 januari 2024 09:22