Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Evenementen Promoties

Omnichannel retailing: mobile channel adoption and digital discounts

Promotie:Mw. H. (Huan) Liu
Wanneer:23 mei 2019
Aanvang:11:00
Promotor:prof. dr. P.C. (Peter) Verhoef
Copromotor:dr. L. Lobschat
Waar:Academiegebouw RUG
Faculteit:Economie en Bedrijfskunde
Omnichannel retailing: mobile channel adoption and digital
discounts

Klanten behouden? Een app werkt beter dan een mobiele website

Het is voor retailers de moeite waard om een app toe te voegen aan hun verkoopkanalen. Klanten die de app gebruiken hebben namelijk een hogere aankoopkans, een hogere aankoopfrequentie en geven meer geld uit dan klanten die de app niet gebruiken. Bovendien ervaren klanten die winkelen via een app minder financiële risico’s, concludeert Huan Liu. Tot slot stelt zij vast dat apps ook de hoeveelheid aankopen bij niet-loyale klanten verhogen. Een app is dan ook een beter middel om klanten te behouden dan een mobiele website.