Over ons Actueel Nieuws

The role of extension in building capacity and resilience in Australian rural industries

Promotie:Dhr. W.D. (Warren) Hunt
Wanneer:11 december 2014
Aanvang:16:15
Promotor:F.M.D. (Frank) Vanclay, Prof
Copromotors:dr. C. Birch, dr. J. Coutts
Waar:Academiegebouw RUG
Faculteit:Ruimtelijke Wetenschappen
The role of extension in building capacity and resilience in
Australian rural industries

Aanbevelingen voor hervorming van het collectieve agrarische innovatie- en voorlichtingssysteem in Australië

Warren Hunt onderzocht de ontwikkeling van de Australische landbouwvoorlichtingsdiensten sinds de 19e eeuw. Hij richt zich vooral op de capaciteits- en veerkrachtopbouw  op het Australische platteland, en doet aanbevelingen voor hervormingen van het collectieve agrarische innovatie- en voorlichtingssysteem in Australië.

Hunt analyseerde de rol en effecten van voorlichting in twee agrarische programma’s in Australië. Hij onderzocht de blijvende invloed van geïntegreerde plaagbestrijdingsprogramma’s in de Australische suikerindustrie, die waren gericht op het tegengaan van twee grote uitbraken: een knaagdieren- en suikerrietkevers-plaag tussen 1999 tot 2002. Hunt toont aan hoe de opbouw van capaciteit en veerkracht op lange termijn is bereikt.

Hunt onderzocht ook een voorlichtingsprogramma voor de schapenhouderij in de Australische eilandstaat Tasmanië in het laatste decennium. Hij toont aan dat landelijke voorlichtingsdiensten een belangrijke rol kunnen vervullen in de capaciteitsopbouw in gemeenschappen, die veel verder reikt dan het initiëren van veranderingen in de primaire landbouwproductie of het praktische beheer van natuurlijke hulpbronnen. Hunt concludeert dat voorlichting waarde en capaciteit aan industrieën en hun gemeenschappen kan toevoegen door het ontwikkelen van vitale vaardigheden om te kunnen omgaan met bijzondere omstandigheden.

Warren Hunt (1967, Australië) verrichtte zijn onderzoek bij het instituut URSI van de Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen.