Over ons Actueel Nieuws

Promotie dhr. F.N. Kiwanuka: Exploring morphological attribute filters in medical image enhancement

Wanneer:vr 20-09-2013 om 11:00

Promotie: dhr. F.N. Kiwanuka, 11.00 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Exploring morphological attribute filters in medical image enhancement

Promotor(s): prof.dr. N. Petkov

Faculteit: Wiskunde en Natuurwetenschappen

Medische beeldvormingstechniek verbeterd

In zijn proefschrift beschrijft Fred Kiwanuka technieken waarmee informatici 3D-beelden beter kunnen verwerken. Het onderzoek is onder meer van belang voor het verbeteren van medische beeldvormingstechnieken.

Fred Kiwanuka (Oeganda, 1977) studeerde Digital Communications aan de London Metropolian University. Het onderzoek werd uitgevoerd bij het Johann Bernoulli Institute for Mathematical and Computer Science. Kiwanuka werkt aan de Makerere University (Oeganda).