Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

The role of ICT in supply chains

26 november 2012

Promotie: mw. X. Zhang, 16.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: The role of ICT in supply chains

Promotor(s): prof.dr. D.P. van Donk

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

De rol van ICT in aanvoerketens

Veel bedrijven worstelen met de vraag hoe informatie-en communicatietechnologie (ICT) in hun aanvoerketens (supply chains) effectief kan worden. Het proefschrift van Xuan Zhang onderzoekt het effect van ICT op de supply chain-prestatie (SC-prestatie) vanuit het perspectief dat de business value van ICT wordt gegenereerd door ICT in combinatie met complementaire middelen. Ook wordt de rol van contextuele factoren bekeken. Dat gebeurt onder meer op basis van gegevens die zijn verkregen door een enquête onder Chinese productiebedrijven. De conclusie is dat ICT niet scherp is afgebakend en dat de verschillende effecten van diverse typen technologieën worden veronachtzaamd, evenals contextuele factoren. SC-integratie kan een belangrijke rol spelen in het effectief maken van ICT.

Xuan Zhang (China, 1982) studeerde aan de Graduate University of Chinese Academy of Sciences. Hij verrichtte zijn promotieonderzoek bij de Faculteit Econonomie en Bedrijfskunde van de RUG. Zhang is werkzaam als universitair docent aan de School of Business Administration van de Zhongnan University of Economics and Law te Wuhan in China.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:01