Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

A decision enhancement studio for starting a miners enterprise in Uganda

05 juli 2012

Promotie: mw. A. Basaza, 12.45 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: A decision enhancement studio for starting a miners enterprise in Uganda

Promotor(s); prof.dr. H.G. Sol

Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

ICT-studio voor startende mijnbouwbedrijven in Oeganda

Ook in ontwikkelingslanden maken steeds meer startende ondernemingen in het MKB gebruik van Informatie en Communicatie Technologie (ICT). Bij gebrek aan diensten die de besluitvorming ondersteunen is het mislukkingspercentage echter hoog. Annabella Basaza onderzocht dit probleem in de Oegandese mijnbouwsector. Zij ontwikkelde een ‘bedrijfsopstartstudio’ in Oeganda, dat een nuttig instrument blijkt te zijn.

Annabella Basaza (Oeganda, 1981) studeerde informatiesystemen aan de Makarere University in Oeganda. Zij verrichtte haar promotieonderzoek aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG, in het kader van een NUFFIC-project. Basaza is werkzaam als hoofd van het Computer Science Departement van de Mbarara University of Science and Technology in Oeganda.

Laatst gewijzigd:12 maart 2020 23:58