Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

21 januari 2011

Promotie: mw. S. Yaakop, 11.00 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: A taxonomic and phylogenetic study of the oriental Alysiinae and Opiinae (Hymenoptera braconidae)

Promotor(s): prof.dr. M. Schilthuizen

Faculteit: Wiskunde en Natuurwetenschappen

De taxonomie van schildwespen

Salmah Yaakop promoveert op een studie naar de biologische classificatie en de ontwikkeling van soorten in twee subfamilies schildwespen. Nieuwe soorten worden beschreven en in één familie wordt de ontwikkeling van de soorten met behulp van genetische markers gereconstrueerd.

Salmah Yaakop (Maleisië, 1978) studeerde zoölogie. Het onderzoek werd in samenwerking met Naturalis Leiden uitgevoerd aan de afdeling Evolutionaire Genetica en gefinancierd door het ministerie van Science, Technology en Innovation van Maleisië. Yaacob is docent aan de Universiti Kebangsaan in Selangor (Maleisië)

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:09