Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

14 januari 2011

Promotie: dhr. A. Chattopadhyay, 13.15 uur, Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Proefschrift: Certified geometric computation: radial basis function based isosurfaces and Morse-Smale complexes

Promotor(s): prof.dr. G. Vegter

Faculteit: Wiskunde en Natuurwetenschappen

Gecertificeerde meetkundige berekeningen

Gecertificeerde Computationele Meetkunde is een nieuwe tak binnen de computationele wetenschappen waarbij niet alleen de numerieke nauwkeurigheid van belang is, maar ook gestreefd wordt naar de meetkundige en topologische correctheid van de uitvoer. De uitdaging is het ontwerpen van algoritmen om voor een gegeven vorm een benadering te berekenen die topologisch correct is en in meetkundige zin dichtbij de gegeven vorm ligt. Het proefschrift van Amit Chattopadhyay behandelt een belangrijke klasse van problemen binnen de computationele meetkunde en topologie.

Amit Chattopadhyay (India, 1978) studeerde wiskunde en informatica aan het Indian Institute of Technology en het Indian Statiscal Institute. Het onderzoek werd uitgevoerd bij het Johann Bernoulli Institute for Mathematics and Computer Science van de RUG en gefinancierd door NWO. Chattopadhyay gaat door in onderzoek als postdoc aan de Université catholique de Louvain (België).

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:09