Over ons Actueel Evenementen Oraties

Oratie mw. prof.dr. M.W. Buitelaar: An Anthropological Approach to Contemporary Islam

Wanneer:di 16-01-2018 16:15 - 17:15
Waar:Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Dr. Marjo Buitelaar is sinds 1 september 2016 hoogleraar Hedendaagse Islam aan de faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap van de Rijksuniversiteit Groningen. Haar onderzoek en onderwijs richt zich op de ‘geleefde islam’, dat wil zeggen: uitingen en betekenis van religie in het dagelijks leven van moslims. Daarbij concentreert haar onderzoek zich op rituele praktijken van moslims in Europa, met name die van Nederlandse moslims.

Lees meer in dit nieuwsbericht van de faculteit: Comparing notes: een antropologische benadering van hedendaagse Islam

Lees ook het nieuwsbericht over de benoeming van Buitelaar: ‘Bijdragen aan adequate informatievoorziening over moslims’.

• Oratie: mw. prof.dr. M.W. Buitelaar
  • Titel: An Anthropological Approach to Contemporary Islam
  • Leeropdracht: Hedendaagse Islam
  • Faculteit: Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap