Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Praktische zaken Branding & Visual Identity Huisstijl basiselementen

Kleuren

De RUG is onder meer herkenbaar aan de kleur rood. Om die reden moet rood in alle uitingen een belangrijke rol spelen. Om organisatie-onderdelen de mogelijkheden te bieden een eigen lijn te ontwikkelen en om met kleur bepaalde communicatieboodschappen kracht bij te zetten, is een secundair kleurenpalet beschikbaar.

Primaire palet

Het primaire palet bestaat uit rood, zwart en wit.

decoratieve afbeelding
Red:
C0 M100 Y80 K0
R220 G0 B45
#dc002d
White:
C0 M0 Y0 K0
R255 G255 B255
#FFFFFF
Black:
C0 M0 Y0 K100
R0 G0 B0
#000000

Secundaire palet

Het secundaire palet bestaat uit:

decoratieve afbeelding
Cyaan:
C100 M0 Y0 K0
R0 G156 B239
#009CEF
Paars:
C51 M100 Y0 K25
R119 G45 B107
#772D68
Groen:
C65 M0 Y73 K0
R96 G182 B105
#60B669
Roze:
C0 M73 Y30 K0
R236 G101 B129
#EC6581
Aqua:
C70 M0 Y35 K0
R53 G182 B180
#35B6B4
Geel:
C0 M7 Y70 K0
R255 G220 B100
#FFDC64

Toepassing kleuren

Standaardregel

In aanvulling op de kleur rood mogen de kleuren uit het secundaire palet worden gebruikt onder voorwaarde dat:

  • rood de boventoon voert;
  • er aan de bovenzijde of aan de onderzijde een witte balk met een rood logo staat (zie voorbeeld). In deze witte balk mag geen andere tekst of afbeelding worden geplaatst. De andere optie is om de witte balk te verlengen en hierin de naam van het organisatieonderdeel te plaatsen. Zie beide voorbeelden hieronder.
    In beide gevallen moet in het ontwerp onder de witte balk de kleur rood ook een rol krijgen.

Witte balk
Witte balk
Witte balk met organisatieonderdeel
Witte balk met organisatieonderdeel

Uitstraling

De RUG wil ook in haar communicatie-uitingen laten zien dat zij een open acedemische gemeenschap is, gericht op ontmoeten en samenwerken. Daarbij horen frisse ‘open’ communicatie-uitingen, geen donkere kleurencombinaties met veel visuele elementen.

Laatst gewijzigd:11 maart 2024 09:07
View this page in: English