Over ons Organisatie Samenwerkingsverbanden Koninklijk Nederlands Instituut Rome

Onderwijs

Het KNIR biedt een unieke wetenschappelijke omgeving waarin studenten en onderzoekers van Nederlandse universiteiten kunnen excelleren in een bij uitstek interdisciplinaire en internationale context.

Het onderwijs op locatie in Rome geeft een belangrijke meerwaarde aan het bestaande aanbod van de Nederlandse universiteiten: als een college in de Engelse traditie vervult het Instituut de rol van een grensoverschrijdende, op de menselijke maat toegesneden campuswaarin probleemgestuurd onderwijs wordt geïntegreerd met maatschappelijk georiënteerd onderzoek in verschillende vakgebieden.

Het Instituut biedt daarbij een academisch curriculum voor uitblinkende studenten dat nauw aansluit bij dat van de deelnemende universiteiten: na een eerste kennismaking in de bachelorfase volgen verschillende verdiepingsmodules in de MA-fase, daarna een tutorial ten behoeve van individueel scriptieonderzoek (KNIR Scriptielab) en tot slot een traineeship dat de brug slaat tussen wetenschap en maatschappij.

Voor meer informatie ga naar onze website .

Laatst gewijzigd:12 juli 2021 15:04