Over ons Organisatie Samenwerkingsverbanden

BioBRUG

Het BioBRUG project legt nieuwe contacten tussen onderzoeksgroepen op de universiteit en lokale bedrijven uit de ‘bio-based economy’. Aan de hand van concrete bedrijfsvragen op het gebied van groene energie en biotechnologie worden er onderzoeksprojecten geformuleerd. Masterstudenten zoeken dan samen met de bedrijven voor een oplossing van het probleem. Op deze manier wordt universitaire kennis en het bedrijfsleven bij elkaar gebracht om samen nieuwe technologieën te ontwikkelen en te vermarkten.

Het project bestaat uit honderdvijftig onderzoeksprojecten met masterstudenten. Hierbij komt de begeleiding steeds uit drie hoeken: een academische professor of docent, een bedrijfsmedewerker en een BioBRUG medewerker. De laatste partij zorgt voor wederzijds begrip bij het bedrijf en de academisch onderzoeker, zodat uiteindelijk de individuele verwachtingen overeenkomen.

Laatst gewijzigd:13 december 2022 12:50