Over ons Werken bij de RUG Daarom werk je bij de RUG YoungRUG Over YoungRUG Projecten/Werkgroepen

Seat at the table: Adviesraad YoungRUG

Het doel van de werkgroep ‘Seat at the table’ is tweeledig. Ten eerste willen we het YoungRUG-netwerk laten groeien, zowel binnen als buiten de RUG. Dit betekent dat we meer mensen willen betrekken en verbinden, zowel voor informele ontmoetingen als voor het delen van kennis en professionele groei.

Ten tweede streven we ernaar om een belangrijke en actieve rol binnen de RUG te vervullen. We willen een vaste plek hebben in de gesprekken en besluitvorming met belangrijke organen binnen de universiteit, zoals HR, faculteitsbesturen en het management. Kort gezegd: YoungRUG moet een betrouwbare partner zijn die geraadpleegd wordt voor advies en beleidskwesties.

Als werkgroep verkennen we de mogelijkheden om meer betrokken te zijn bij de besluitvorming ten aanzien van jonge professional staff. We willen meer zichtbaar zijn als gesprekspartner voor de medezeggenschap en de besturen binnen de RUG. Om dit te bereiken hebben we kennisgemaakt met het College van Bestuur en met de Universiteitsraad. De komende tijd willen we ook met de Faculteitsraden en Faculteitsbesturen kennis maken.

Laatst gewijzigd:16 april 2024 12:39