Over ons Werken bij de RUG Daarom werk je bij de RUG

Arbeidsvoorwaarden

Hier vind je een overzicht van de arbeidsvoorwaarden, zoals vastgelegd in de cao Nederlandse Universiteiten en onze lokale regelingen.

Salaris

Je salaris hangt af van de salarisschaal en het functieprofiel binnen het systeem Universitair Functieordenen.

Vakantiegeld en eindejaarsuitkering

Als medewerker ontvang je jaarlijks vakantiegeld (8% van het brutoloon) en een eindejaarsuitkering (8,3% van het brutoloon).

Reiskosten woon-werk

Bij 15 kilometer of meer kun je een reiskostenvergoeding ontvangen, met een maximum van 4 ct per km tot 40 km enkele reis. Hierbij maakt het niet uit hoe je naar je werklocatie reist.

Verhuiskosten

Verhuis je in verband met je werk? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor een verhuiskostenvergoeding. Meer informatie over deze vergoeding lees je in de folder tegemoetkoming verhuiskosten. Wanneer je hiervoor in aanmerking komt, kun je het aanvraagformulier tegemoetkoming verhuiskosten invullen.

Fiscale reiskostenregeling

Er eventueel een mogelijkheid voor fiscale reiskostenvergoeding, deze regeling maakt het mogelijk om maandelijks (een deel van) je salaris uit te ruilen voor een (hogere) onbelaste reiskostenuitkering. Dit is afhankelijk van je situatie.

Flexibele werkduur en verlof

De volledige arbeidsduur per week bij de RUG bedraagt 38 uur. Bij een volledig dienstverband heb je aanspraak op 232 vakantie-uren.

Je kunt kiezen om per week 2 uur meer of minder te werken dan de standaard werkweek van 38 , tenzij dit vanwege bedrijfsorganisatorische redenen niet mogelijk is. Als je kiest om 2 uur per week korter te werken, worden hiervoor op jaarbasis 96 vakantie-uren afgeschreven. Werk je 2 uur meer, dan ontvang je 96 compensatie-uren. Deze dien je wel binnen hetzelfde kalenderjaar op te nemen. Als je in deeltijd werkt, dan geldt bovenstaande naar rato van je dienstverband.

Pensioenregeling

Je bouwt pensioen op bij het ABP.

Diverse regelingen

• Collectieve ziektekostenverzekering via Menzis (collectiviteitsnummer 58012).
  • Aanvullende arbeidsongeschiktheid, plus pensioen en ANW-aanvulling via Loyalis.
  • Medewerkers die uit het buitenland worden geworven, kunnen in bepaalde situaties aanspraak maken op de 30%-regeling. In de folder 30%-regeling kun je hier meer over lezen.
  • Betaald ouderschapsverlof, 70% salarisuitbetaling over het gedeelte van je ouderschapsverlof gedurende het eerste levensjaar van je kindje, daarna 62,5%.
  • De RUG heeft de Erkenning Mantelzorgvriendelijke werkgever. Medewerkers met mantelzorgtaken wordt onder meer een consult bij de mantelzorgmakelaar aangeboden.
  • Fietsprivéregeling, de RUG heeft een fietsregeling waarmee je onder bepaalde voorwaarden een fiets kunt aanschaffen. Je kunt hier aan meedoen wanneer je contract meer dan 0,3 fte is en je 11 maanden of langer in dienst bent.
  • Tablet-laptopregeling, voorwaarde o.a. dat je bij deelname nog langer dan 1 jaar in dienst bent.
Laatst gewijzigd:04 maart 2024 14:48