Header image Stevinpremie voor Linda Steg

Stevinpremie voor Linda Steg

Linda Steg ontvangt in september 2020 de NWO Stevinpremie. Ze is hoogleraar aan de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen van de RUG en staat bekend als pionier in de omgevingspsychologie. De Stevinpremie is een van de twee hoogste onderscheidingen in de Nederlandse wetenschap. Steg krijgt 2,5 miljoen euro, te besteden aan wetenschappelijk onderzoek.

Linda Steg (foto: Reyer Boxem)

Samen met haar collega's en onderzoekspartners binnen en buiten de academische wereld wil Steg de Stevinpremie gebruiken om kennis over de motivatie en het gedrag van mensen te integreren in klimaatmodellen. Het doel is realistische scenario's te ontwikkelen voor de bestrijding van de klimaatverandering, die voldoende draagvlak hebben bij het publiek.

Meer informatie

Rector magnificus prof. dr. Cisca Wijmenga: “De Stevinprijs is een zeer terechte verdienste voor Linda Steg. Wat een eer voor onze universiteit om deze talentvolle en invloedrijke hoogleraar Omgevingspsychologie is in huis te hebben. Ik hoop dat ze onze studenten nog lang veel inspiratie mag en kan bieden.”

Tweet dit