Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Praktische zaken Branding & Visual Identity RUG-profiel en huisstijl

100% RUG? Gebruik de RUG-huisstijl en RUG website

Herkenbaar en eenduidig

Om herkenbaar en eenduidig te kunnen communiceren presenteren de Rijksuniversiteit Groningen (RUG)  en alle onderdelen die voor 100% deel uitmaken van de RUG zich in de RUG-huisstijl. Primair communicatiekanaal is de RUG-website. Onze visuele presentatie sluit aan bij onze positionering als open academic community. Ontmoeten, verbinden en betrokken worden spelen daarin een belangrijke rol.

De belangrijkste huisstijlelementen zijn:

  • een logo met mogelijkheden voor een tweede en derde merkvermelding in de logobalk.  Sublogo’s zijn in de RUG-huisstijl niet toegestaan.
  • vaste huisstijlkleuren, zie het primaire en het secundaire palet.
  • vaste lettertypes

Richtlijnen

Om met deze elementen een herkenbare stijl te kunnen creëren zijn regels en richtlijnen van toepassing. De belangrijkste hebben we samengevat in onderstaande quick guide.

Voor samenwerkingsverbanden met andere organisaties, gelden andere regels.

Laatst gewijzigd:11 april 2024 14:41
View this page in: English