Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen Education Festival Docent van het Jaar

Dr. Mark van Duijn

Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen
Dr. M. (Mark) van Duijn

Mark van Duijn is universitair docent Housing Markets & Real Estate. In zijn onderzoek besteedt hij veel aandacht het locatiegedrag van bedrijven, de economische waarde van cultureel erfgoed, buurtdynamiek en pensioensystemen. Hij is coördinator van het vak Advanced Statistical Analysis, een studieonderdeel waar veel studenten tegen opzien vanwege het hoge abstractieniveau.

Van Duijn zorgt ervoor dat studenten dit gevreesde vak toch kunnen waarderen. De studenten bewonderen zijn vermogen om ingewikkelde onderwerpen interessant en begrijpelijk te maken. Van Duijn weet heus dat niet alle studenten zijn passie voor modellen en statistiek delen, en dat niet alle studenten een statistiekknobbel hebben. Toch weet hij door zijn doceerkwaliteiten en onbegrensde enthousiasme de complexe leerstof toegankelijk te maken. Hij weet welke methoden en formules de studenten moeilijk vinden en besteedt daar extra aandacht aan. Hij is open en betrokken en nodigt alle studenten uit om mee te doen aan het college. Als hem een vraag gesteld wordt, weet hij altijd tot de kern te komen en de vraag op toegankelijke én serieuze wijze te beantwoorden. Hierdoor is het antwoord niet alleen interessant voor degene die de vraag stelt maar voor alle studenten.

Laatst gewijzigd:21 april 2022 11:42