Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Opening Academisch Jaar Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap

Wanneer:wo 05-09-2018 15:30 - 17:00
Waar:Doopsgezinde Kerk, Oude Boteringestraat 33, Groningen

Op woensdag 5 september vindt de gezamenlijke opening van het academisch jaar plaats van de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap (GGW) van de RUG en de Protestantse Theologische Universiteit (PThU). Speciale gast is Barbara Joziasse,  ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden in Jordanië. Tijdens de opening zal zij een lezing geven.

Aanmelden

Aanmelden voor het bijwonen van de opening kan via het aanmeldformulier. Bij overtekening werken we met een wachtlijst. Deadline aanmelden: 28 augustus 2018.

Barbara Joziasse

Drs. Barbara Joziasse studeerde Midden-Oosten Studies aan de Universiteit Leiden, de Universiteit van Damascus en Oxford University. Ze behaalde daarna nog een master in Finance aan de Universiteit Tilburg. Ze begon haar carrière bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken in 1997 als Hoofd Economische- en Handelsafdeling aan de ambassade in Caïro, Egypte. Daarna was ze plaatsvervangend directeur van het Centrum Bevordering Import uit Ontwikkelingslanden, plaatsvervangend directeur Buitenlandse Handel en Investeringen aan het Ministerie van Economische Zaken, en Nationaal Coördinator voor Internationale Benoemingen bij Internationale Organisaties. Voordat ze de Nederlandse ambassadeur in Jordanië werd in 2017, was ze eerst als ambassadeur gestationeerd in Zimbabwe (2010-2013) en Oman (2013-2016).

In de Media

College Tour

Voorafgaand aan de opening organiseert de faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap een College Tour met mevrouw Joziasse onder leiding van dr. Jason Zurawski.