Skip to ContentSkip to Navigation
Maatschappij/bedrijvenFacilitaire dienstverleningEten en drinkenInteressant

Terugkoppeling behoeftenonderzoek Food & Drinks

In mei 2016 heeft het Facilitair Bedrijf in samenwerking met adviesbureau Hospitality Group een behoeftenonderzoek uitgevoerd onder de studenten en medewerkers van de Rijksuniversiteit Groningen. De resultaten van het onderzoek geven een beeld van wat studenten en medewerkers vinden van de huidige cateringfaciliteiten en hoe deze faciliteiten eventueel verbeterd kunnen worden. Er zijn vragen gesteld over de ideale prijs-kwaliteitverhouding, loopafstand, tevredenheid met huidige dienstverlening en interesse in vernieuwende concepten zoals meer plaats voor lokaal ondernemerschap. Meer dan 2000 studenten en bijna 1300 medewerkers hebben de enquête ingevuld, bedankt daarvoor!

Resultaten

De gemiddelde tevredenheid over de verschillende aspecten van de huidige voorzieningen bedraagt een 6,3. Deze score ligt iets lager dan de gemeten klanttevredenheid in 2015, die bedroeg namelijk 6,4. Men is het meest tevreden over de kwaliteit van de medewerkers (7,9) gevolgd door de smaak en de kwaliteit van de producten en de uitstaling van de restaurants (beide 7,1). Men is gemiddeld het minst tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding (5,4), de variatie in het assortiment (5,8) en de ervaren duurzaamheid (5,9). De gemeten tevredenheid in dit onderzoek is op bijna alle aspecten lager dan in de referentiegroep (deze groep bestaat uit instanties waar Hospitality Group vergelijkbare onderzoeken voor heeft uitgevoerd). Dit verschil is vooral terug te zien bij de tevredenheid over keuzemogelijkheden in het assortiment (-1,1) en de openingstijden (-0,9). 59% van de respondenten geeft aan dat een concept dat ruimte biedt voor lokaal ondernemerschap past bij de RUG. Verder vindt 63% van de respondenten dat restaurants ook moeten dienen als ontmoetings- en studieplek. Studenten herkennen zich hier meer in dan medewerkers (72% van de studenten en 49% van de medewerkers).

Actiepunten naar aanleiding van het onderzoek

Dit behoeftenonderzoek heeft duidelijk gemaakt dat er een aantal zaken zijn die op korte termijn kunnen worden verbeterd. Wij gaan de komende tijd aan de slag met de volgende actiepunten:

  • Pilot: langer avondeten bij Kapteynborg en Academiegebouw Het tijdvak waarin de avondmaaltijden verkrijgbaar zijn, wordt met een half uur verruimd. Je kunt nu een avondmaaltijd bestellen tussen 17:00 en 19:30.
  • Uitbreiding warme lunch aanbod op vrijdag (vegetarische/veganistische variant op kibbeling)
  • Duidelijkere communicatie over allergenen
  • Receptuur soepen herzien (minder zout)
  • Meer variatie in ontbijtdeal

Dinerbonnen

We hebben drie dinerbonnen ter waarde van honderd euro verloot onder mensen die de enquête hebben ingevuld. De winnaars hebben een mail ontvangen met daarin een uitnodiging om hun prijs binnenkort in een van de restaurants in ontvangst te nemen.

Laatst gewijzigd:05 oktober 2016 11:23
printOok beschikbaar in het: English