Mededelingen

Laptopproject van start gegaan

Sinds enkele weken is het voor gebruikers van de Universiteitsbibliotheek Groningen mogelijk een laptopcomputer te lenen voor gebruik binnen het UB-gebouw. Dankzij het draadloze netwerk dat in de UB is aangelegd, kunnen gebruikers nu via een notebook hun eigen directory’s en files raadplegen, en tegelijkertijd in de nabijheid van een relevante studiezaalcollectie aan het werk gaan.

De notebooks zijn alleen te gebruiken op de Algemene Studiezaal (2e verdieping) en de Studiezaal Sociale Wetenschappen (3e verdieping). Afgifte en inname van de computers gebeurt bij de Helpdesk respectievelijk de Centrale Informatiebalie in de Elektronische Bibliotheek (1e verdieping).

Uiteraard zijn aan het lenen en gebruik van deze notebooks strenge voorwaarden verbonden.

Kerstsluiting UB

De Universiteitsbibliotheek is gesloten van zaterdag 22 december 2001 tot en met dinsdag 1 januari 2002. Op woensdag 2 januari opent de bibliotheek haar deuren weer om 10.00 uur ’s ochtends.

Service Level Agreement RC en UB

Het RC en de UB hebben onlangs een Service Level Agreement (SLA) ondertekend. In de overeenkomst is vastgelegd welke ICT-diensten het RC aan de UB gaat verlenen. Deze dienstverlening door het RC richt zich op de gebieden van operationele LAN-ondersteuning, systeem-services ten aanzien van centraal opgestelde systemen (systeembeheer en technisch applicatiebeheer) en netwerkbeheer van de UB.

In de SLA wordt de kwaliteit van de dienstverlening vastgelegd zoals vereist voor de UB ICT-infrastructuur en hiermee gewaarborgd door het RC. De UB is de eerste dienst die zijn gehele ICT-beheer heeft uitbesteed aan het RC.

Bijschrift foto: Waarnemend RC-directeur Robert Janz en UB-bibliothecaris Alex Klugkist ondertekenen het Service Level Agreement.

RC-cursusinformatie

In het nieuwe jaar biedt het RC wederom een breed scala van computercursussen, zowel voor de beginnende als de gevorderde computergebruiker. Ook zal de stapelcursus Word van start gaan. Meer over deze nieuwe cursusopzet kon u lezen in het vorige Pictogram-nummer (Pictogram 5, oktober/november 2001).

Het rooster met de RC-computercursussen voorjaar 2002 is te vinden op http://www.rug.nl/rc/organisatie/pictogram/archief De internet-pagina is ook te bereiken via de homepage van de RUG, de link RC Informatie- en communicatietechnologie en Cursussen.

De folder met het cursusrooster wordt binnen de universiteit verspreid en is o.a. verkrijgbaar bij: het RC Servicecentrum, Landleven 1, tel. 363 80 40 en in de RUG-winkel, Oude Kijk in ’t Jatstraat 39, tel. 363 27 00. Dit zijn ook de twee plaatsen waar u zich kun inschrijven voor een cursus en waar de kosten voor de cursus kunnen worden voldaan (RUG-medewerkers kunnen zich ook vanaf de werkplek inschrijven, betaling geschiedt per interne bestelbon).

Gewijzigde openingstijden rond de feestdagen

Het RC is gesloten van zaterdag 22 december 2001 tot en met dinsdag 1 januari 2002.

Het RC Servicecentrum is vanaf vrijdag 21 december 15.00 uur tot en met woensdag 2 januari 2002 gesloten. Op donderdag 3 januari is het RC Servicecentrum vanaf 9.00 uur weer geopend.

De RC Servicedesk (bij computerproblemen) is vanaf zaterdag 22 december 2001 tot en met dinsdag 1 januari 2002 alleen telefonisch te bereiken tussen 14.00 en 18.00 uur.

Begin pagina

index Pictogram 6