Research and Evaluation of Educational Effectiveness

Organisational unit: Research programme

  1. 2017
  2. Corda, A., van Aken, M., Lowie, W., Ritzema, L., & Taylor, L. (2017). Gespreksvaardigheid Engels toetsen aan het eind van de basisschool. Paper presented at ANÉLA Najaarsstudiedag 2017, Tilburg, Netherlands.
  3. Minnaert, A., Stroet, K., & Opdenakker, M-C. (2017). Autonomy support and thwart in the classroom: Triggers for teachers. Paper presented at EARLI 2017, Tampere, Finland.
  4. ter Beek, M., Brummer, L., Donker-Bergstra, A., & Opdenakker, M. (2017). Supportive hints in a digital learning environment: Effects on students' motivation. Poster session presented at EARLI 2017, Tampere, Finland.
  5. Brummer, L., ter Beek, M., Bergstra, A., & Opdenakker, M. (2017). Hintgebruik tijdens het lezen in een digitale leeromgeving. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2017, Antwerp, Belgium.
  6. Timmermans, A., de Boer, H., Amsing, H., & van der Werf, M. (2017). Trends in onder- en overadvisering in de periode 1995-2014. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2017, Antwerp, Belgium.
  7. Korpershoek, H., & Naaijer, H. (2017). Beweegredenen van scholen voor het werken met homogene en/of heterogene brugklassen. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2017, Antwerp, Belgium.
  8. Zijsling, D., Keuning, J., Keizer-Mittelhaëuser, M-A., Naaijer, H., & Timmermans, A. (2017). Cohortonderzoek COOL5-18 Technisch rapport meting VO-3 in 2014. GION onderwijs/onderzoek.
  9. Kyriakides, L., & Creemers, B. P. M. (2017). Searching for causality to develop and test theoretical models of educational effectiveness research. In M. Rosén, . K. Y. Hansen, & U. Wolff (Eds.), Cognitive abilities and educational outcomes: a Festschrift in honour of Jan-Eric Gustafsson (pp. 111-126). (Methodology of educational measurement and assessment). Dordrecht: Springer.
  10. van Kuijk, M., Deunk, M., & Ritzema, E. (2017). Using performance monitoring data for teaching purposes: Evidence from the Netherlands. In V. Scherman, R. J. Bosker, & S. J. Howie (Eds.), Monitoring the quality of education in schools: Examples of feedback into systems from developed and emerging economies (pp. 107-119). Rotterdam: Sense Publishers.
  11. Hingstman, M., & Perdok, G. (2017). 1 jaar Success for All in Nederland: Implementatie van tutoring voor risicolezers. Paper presented at Onderwijs Research Dagen 2017, Antwerp, Belgium.
  12. 2016
  13. den Brok, P., van Tartwijk, J., Opdenakker, M-C., & Wubbels, T. (2016). Effectief leraarsgedrag. In D. Beijaard (Ed.), Weten wat werkt: Onderwijsonderzoek vertaald voor lerarenopleiders (pp. 17-25). Meppel: Ten Brink Uitgevers.
  14. Minnaert, A., van Plateringen, M., Wiersema, E., de Boer, G., & Opdenakker, M-C. (2016). The importance of structure provided by the teacher on the feeling of competence among talented pre-university students. Paper presented at 15th International Conference on Motivation (ICM), Thessaloniki, Greece.
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...17 Next

ID: 36326