Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel Agenda Promoties Rechtsgeleerdheid

Waar:Academiegebouw RUG
Faculteit:Rechtsgeleerdheid
Strategies to develop the modern land registration system for Kenya

Op weg naar een modern landregistratiesysteem in Kenia

Het landregistratiesysteem in Kenia is in 1897 tot stand gekomen om de landregistratie van de blanke kolonisten te ondersteunen die in de 19e eeuw in het land kwamen. De laatste honderd jaar dat het systeem heeft bestaan is het grotendeels hetzelfde gebleven; de registers worden in papierformaat bewaard en de meerderheid van de processen handmatig uitgevoerd. Het ontbreken van een modern registratiesysteem heeft aan de problemen van de landadministratie in het land bijgedragen.

De overheid heeft de noodzaak tot modernisering van het landregistratiesysteem aangegeven ter verbetering van de ondersteuning van de landadministratie, ter ondersteuning van de ontwikkeling van een geïntegreerd managementsysteem voor landinformatie en van een nationaal ruimtelijke datainfrastructuur. Echter, het hardnekkige probleem bij deze inspanningen is het gebrek aan strategiën voor een dergelijke modernisering.

Het onderzoek van Peter Mburu draagt daarom bij aan de oplossing voor deze problemen door de volgende doelstellingen: evaluatie van het huidige landregistratiesysteem in Kenia, identificatie en analyse van zijn sterkten en zwakheden, ontwikkeling van strategieën voor de modernisering van het Keniaanse systeem en de ontwikkeling van een concept voor een modern landregistratiesysteem.