Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Ben Feringa in College Tour op 28 april

24 april 2017

Op vrijdag 28 april om 21:10 uur is een College Tour-aflevering met Ben Feringa te zien op NPO2. Donderdag 20 april 2017 was de Nobelprijswinnaar te gast bij het populaire tv-programma. De opname in de Stadsschouwburg in Groningen trok veel bezoekers. Studenten konden in deze aflevering vragen stellen aan Ben Feringa, onder leiding van presentator Twan Huys.

Hoogtepunt in College Tour

Het programma College Tour trekt veel grote namen aan, uit zowel binnen- als buitenland. Onder andere Bill Gates, Robbie Williams, Mark Rutte, Johan Cruijff en Dalai Lama gingen Ben Feringa voor. In de aflevering die op 28 april wordt uitgezonden vertelt Ben Feringa over zijn leven en werk. Twan Huys noemt de aflevering met Ben Feringa in het Dagblad van het Noorden ‘in alle opzichten een hoogtepunt in de reeks van het programma.’

Hoewel Twan Huys het gesprek voert, krijgen ook de studenten in het publiek de gelegenheid om Ben Feringa vragen te stellen. Daarom zal Ben Feringa niet alleen zijn eigen onderzoek bespreken, maar ook onderwerpen als de ethiek van de wetenschap, onzekerheid en wat studenten moeten leren komen aan bod. Volgens Twan Huys legt Ben Feringa ingewikkelde zaken op een begrijpelijke manier uit.

Bekijk de aflevering

Vrijdag 28 april op NPO2 om 21:10 uur.

Fotograaf: Roy Borghouts

Laatst gewijzigd:14 april 2020 11:06