Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Groningse studenten presenteren innovatieve oplossingen aan Noord-Nederlandse mkb

26 september 2016

Studenten van de Hanzehogeschool Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen hebben zich de afgelopen maanden gebogen over innovatievraagstukken van Noord-Nederlandse mkb-bedrijven. Zij onthullen hun oplossingen op donderdag 29 september tijdens de Dag van de Innovatie van de Kamer van Koophandel. Op die dag zal ook de winnaar van de Studentenchallenge bekend worden gemaakt.

Studenten van de Hanze en de RUG hebben de afgelopen maanden samengewerkt aan actuele innovatievraagstukken van ondernemers. Zij zijn intensief begeleid door docenten en hebben workshops ‘design thinking’ gevolgd om bedrijven te voorzien van vernieuwende oplossingen. Op 29 september pitchen zij van 12.00 – 14.00 uur hun ideeën voor een jury op de Dag van de Innovatie.

Samenwerking onderwijs en bedrijfsleven

De Studentenchallenge draagt bij aan de versterking van de relatie tussen hoger onderwijs en het mkb in de regio. Deze samenwerking resulteert in een win-winsituatie: studenten krijgen een betere kijk op baanmogelijkheden in Noord-Nederland, terwijl het midden- en kleinbedrijf profiteert van de vernieuwende blik van talentvolle studenten van het hbo en universiteit.

MKB Top-100

Op 29 september worden om 18.00 uur de meest innovatieve MKB-bedrijven uit de regio gepresenteerd. Deze bedrijven weten dan welke plaats zij hebben veroverd in de elfde editie van de MKB Innovatie Top-100. De winnende studenten van de Studentenchallenge gaan op inspiratiebezoek bij een bedrijf dat hoog genoteerd staat in de MKB Top-100.

Ondernemersorganisaties

Voor vraagstukken en (onderzoeks)projecten kan het bedrijfsleven aankloppen bij de hogeschool of universiteit. Ondernemersorganisatie VNO-NCW MKB Noord en de Kamer van Koophandel onderschrijven deze waardevolle samenwerking tussen hoger onderwijs en bedrijfsleven en zijn daarom medeorganisator van de Studentenchallenge.

Contact: Simon Thunnissen, MA, Project Manager Applied Research

URL FEB