Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Koninklijke Onderscheiding voor Robert van der Meer

25 april 2014
Vrijdag 25 april 2014 ontving Robert van der Meer mede op voordracht van de Rijksuniversiteit Groningen een Koninklijke Onderscheiding. Hij is benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau. De Koninklijke Onderscheiding werd uitgereikt in Den Haag door de Minister van Economische Zaken Henk Kamp.

Prof. dr. R.A.H. (Robert) van der Meer

Prof. dr. R.A.H. (Robert) van der Meer (1949) is sinds 1988/1989 als hoogleraar finance verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Daarnaast bekleedt hij diverse commissariaten en adviesfuncties bij beursgenoteerde ondernemingen, pensioenfondsen en charitatieve organisaties. Hij is tevens Raad-plaatsvervanger bij de Ondernemingskamer van het Gerechtshof Amsterdam.

Robert van der Meer heeft een indrukwekkende carrière opgebouwd binnen de financiële sector. Zo was hij onder andere lid van de raad van bestuur van Aegon en Fortis/Amev en werkte hij lange tijd als financieel manager bij Shell in Nederland en in het buitenland. Hij wordt geroemd om zijn brede blik op financiële kwesties en vermogensbeheer van veel verschillende sectoren. Minister Kamp: 'Robert van der Meer is als geen ander in staat zijn financiële kennis in te zetten voor het bedrijfsleven en tal van maatschappelijke organisaties. Daarnaast heeft hij als hoogleraar zijn kennis al aan vele studenten overgedragen naar de volgende generatie.'

Robert van der Meer bereikt in 2014 de pensioengerechtigde leeftijd en gaat met emeritaat.

Laatst gewijzigd:17 september 2021 10:17