Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Buitenlandervaring voor twee jonge RUG-onderzoekers

01 april 2014

Linda Geerligs en Marcos Guimarães gaan onderzoek doen in het buitenland dankzij het programma Rubicon van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Met Rubicon wil NWO jonge pas gepromoveerde onderzoekers de kans geven om onderzoekservaring op te doen aan internationaal vooraanstaande instituten in het buitenland.

Communicatie in het brein

Linda Geerligs gaat twee jaar onderzoek doen in Engeland bij de Medical Research Council, Cognition and Brain Sciences Unit.

Communicatie tussen hersengebieden is essentieel om goed te functioneren. Dit project onderzoekt hoe veranderingen in deze communicatie zich voltrekken gedurende de levensloop, waar zij door veroorzaakt worden en wat de gevolgen hiervan zijn voor cognitief functioneren, met name bij ouderen.

Nieuwe elektronica, laag voor laag

Marcos Guimarães gaat, eveneens voor twee jaar, naar het Kavli Institute for Nanoscience, Cornell University, VS

Elektronische devices worden elk jaar kleiner en de limiet komt snel in zicht. Onderzoekers willen daarom met behulp van verschillende gelaagde nanomaterialen nieuwe soorten devices ontwikkelen en bestuderen die kunnen worden gebruikt voor toekomstige elektronica, gebaseerd op magnetisme.

Bron: persbericht NWO

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 02:19