Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Christian Zuidema Docent van het Jaar

29 januari 2014
Christian Zuidema en juryvoorzitter Gerry Wakker.

Christian Zuidema, docent Ruimtelijke Planning, is de winnaar van de juryprijs van de Docent van het Jaarverkiezing 2013. Hij won tevens de publieksprijs. Hans Burgerhof, docent medische statistiek, kreeg de meeste stemmen tijdens de verkiezing op internet en won daarmee de webprijs.

Het minicollege van Zuidema had volgens de jury een hoge relevantiefactor. ‘Hij grijpt het publiek bij de keel met prangende vragen, en reikt oplossingen aan. Zuidema toont zich bewust van de politiek en het landschap’, aldus juryvoorzitter Gerry Wakker. Zuidema betoogde in zijn voordracht dat de energietransitie in Nederland alleen zal slagen als er voldoende aandacht is voor lokale omstandigheden. Zuidema ontving een kunstwerk en een envelop met 7.500 euro, en mag bovendien een onderwijsmodule voor het Honours College ontwikkelen en verzorgen.

Burgerhof, winnaar van de webprijs, ging naar huis met een e-reader. Hij presenteerde in zijn minicollege een eigen onderzoek naar het belang van video-ondersteuning bij statistiekonderwijs aan eerstejaarsstudenten Geneeskunde.

Laatst gewijzigd:25 augustus 2020 13:17