Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Open dag Rijksuniversiteit Groningen: uitgebreid kennismaken met maximaal vier studies

28 januari 2014

Ruim 5000 middelbare scholieren bezoeken vrijdag 31 januari de Open dag van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Ze maken er uitgebreid kennis met maximaal vier opleidingen. De opleidingen presenteren zich zoveel mogelijk in hun eigen gebouwen, verspreid over de stad Groningen. Daarnaast kunnen aankomende studenten een informatiemarkt bezoeken, kennismaken met het Honours College, een studiekeuzeworkshop volgen, het inloopspreekuur van de studentendecanen bezoeken of een stadswandeling maken. Aanmelding voor de open dag is verplicht.

Presentaties bacheloropleidingen

Een college volgen, praten met studenten, docenten en studieadviseurs, rondkijken in het laboratorium of de computerzaal. Mensen ontmoeten met wie je wellicht volgend jaar al in de collegebanken zit. Een indruk krijgen van de stad Groningen, waar je straks misschien wel vier of vijf jaar woont. Informatie verzamelen en sfeer proeven, daar draait het om op de Open dag van de RUG op vrijdag 31 januari. Alle bacheloropleidingen van de RUG doen mee aan de Open dag. Aankomende studenten kunnen maximaal vier studies bezoeken, ’s ochtends twee en ’s middags twee.

Informatiemarkten

Hoe meld ik me aan bij de universiteit? Hoe zit het precies met de studiefinanciering? Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van loting, selectie en matching? Is het moeilijk om een kamer te vinden? Welke voorzieningen zijn er voor buitenlandse studenten? Kent Groningen een leuke introductieperiode? En welke studentenverenigingen zijn er zoal? Deze en andere vragen worden beantwoord op twee algemene informatiemarkten die plaatsvinden in het Centrum (Academiegebouw) en op de Zernike Campus (Duisenberggebouw).

Open huis Honours College

Voor excellente studenten kent de RUG het Honours College, gehuisvest in het torentje van het Academiegebouw. Tussen 11.00 en 15.00 uur kunnen scholieren hier vrijblijvend binnenlopen. Huidige Honoursstudenten staan hen graag te woord!

Studiekeuzeworkshops

Tijdens de open dag is het ook mogelijk een studiekeuzeworkshop te volgen. Wie ben je, wat kun je, wat wil je? Waar moet jouw ideale studie aan voldoen? Dit type vragen komt aan de orde tijdens deze workshop.

Inloopspreekuur studentendecanen

Voor wie even rustig met een studentendecaan wil praten over zijn studiekeuze, over studeren met een functiebeperking, geldzaken of andere privacygevoelige kwesties kan tussen 10.00-14.30 uur terecht in zaal A3 van het Academiegebouw.

Stadswandelingen

Tenslotte is het tijdens de Open dag in beperkte mate mogelijk het centrum van Groningen te verkennen onder begeleiding van huidige studenten.
Laatst gewijzigd:14 september 2021 12:40