Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsActueelNieuwsberichten

Bert Schoonbeek benoemd tot bijzonder hoogleraar Toegepaste Speltheorie

23 april 2013
Schoonbeek
Schoonbeek

Bert Schoonbeek is benoemd tot hoogleraar Toegepaste Speltheorie bij de vakgroep Economics, Econometrics and Finance van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. De bijzondere leerstoel is ingesteld door het Groninger Universiteitsfonds.

Schoonbeek is specialist op het gebied van Speltheorie, Industrial Organization en Contest Theory. Hij heeft een reeks van artikelen gepubliceerd in internationale economische tijdschriften.

De speltheorie is gericht op het begrijpen van strategische interactie tussen partijen die rationele beslissingen nemen. De theorie biedt instrumenten om dergelijke situaties wiskundig te modelleren en vervolgens te analyseren. Speltheorie speelt een belangrijke rol bij het oplossen van economische vraagstukken.

Speltheorie is ook een belangrijk onderdeel van het onderwijs aan de FEB. Schoonbeek doceert het vakgebied momenteel in de Bacheloropleiding Econometrics and Operations Research en de Masteropleiding Economics.

Curriculum vitae

Bert Schoonbeek (Groningen, 1957) studeerde cum laude af in de econometrie in Groningen en behaalde ook zijn PhD in de economie cum laude in 1989. Tot zijn benoeming tot hoogleraar was Schoonbeek achtereenvolgens universitair docent wiskundige economie en universitair hoofddocent micro-economie. Hij is opleidingsdirecteur van de BSc in Economics & Business Economics.

Voor meer informatie

Prof.dr. Bert Schoonbeek
Laatst gewijzigd:25 februari 2015 15:55
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 15 november 2017

    RUG beste brede klassieke universiteit van Nederland

    Tien bacheloropleidingen aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) krijgen dit jaar van de Keuzegids Nederlandse Universiteiten het kwaliteitszegel Topopleiding. In de lijst van Beste Universiteiten staat de universiteit van het Noorden in de categorie...

  • 14 november 2017

    Maatschappelijk verantwoord ondernemen maakt klanten loyaler

    Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) leidt tot loyalere klanten. De loyaliteit van klanten - gemeten aan het percentage dat na twee jaar nog steeds klant is - ligt 7% hoger bij bedrijven die in de ogen van hun klanten een grotere maatschappelijke...

  • 08 november 2017

    Lager aandeel banen middeninkomens meest zichtbaar in de Randstad

    In de Randstad daalt het aandeel banen voor mensen met een middeninkomen en stijgt het aandeel banen voor mensen in de laagst en hoogst betaalde beroepen. Deze zogenoemde ‘polarisatie’ op de arbeidsmarkt speelt vooral in en rondom steden zoals Amsterdam,...