Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

RUG aanwezig op zomerfestivals

14 augustus 2012

De Rijksuniversiteit Groningen is deze en komende week aanwezig op twee gerenommeerde zomerfestivals: Lowlands en Noorderzon.

Noorderzon

Ook dit jaar staat Science LinX (namens de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen van de RUG) in het wetenschapspaviljoen Qu3, tijdens het theaterfestival Noorderzon (16-26 augustus in Groningen). In Qu3, een kubus van duizend kubieke meter, hebben kunst en wetenschap een spannende ontmoeting. Science LinX neemt de expositie ENHANCE ME!? mee. Hier kunnen bezoekers hun brein, lichaam, hersenen en techno-omgeving ‘enhancen’. Ze testen hun uithoudingsvermogen, de werking van het brein en ervaren de toegevoegde waarde van robotica in het dagelijkse gebruik. Tegelijkertijd wordt de vraag opgeroepen of je door allerlei technologische nieuwe snufjes je prestaties kan verbeteren of er mooier uit kan zien. En wil je dit eigenlijk wel? QU3 is een samenwerking van diverse kennisinstellingen in Groningen en omgeving. Dit jaar is het QU3-thema Mens+.

Lowlands

Op Lowlands, komend weekend, is de RUG aanwezig op Llowlab, de ‘universiteit’ van het festival. Llowlab is het drijvende laboratorium van popfestival Lowlands waar duurzame initiatieven, nieuwe technieken en stevige discussies een podium krijgen. In de Nanoplaza van Llowlab kunnen bezoekers, onder begeleiding van medewerkers van de RUG, actief bezig gaan met buckyballs, moleculaire sieraden en kwantumgeleiding.

- Zie ook de video over ENHANCE ME in Unifocus
- Kijk voor meer informatie op de site van Science Linx