Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Jonge RUG-onderzoeker met Rubiconbeurs naar het buitenland

04 juli 2012

Dr. Jia Gao is een Rubiconbeurs toegekend door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Met deze beurs geeft NWO pas gepromoveerde wetenschappers de kans om onderzoekservaring op te doen aan internationaal vooraanstaande instituten in het buitenland.  Jia Gao gaat twee jaar onderzoek doen aan Princeton University in de VS. Zijn onderzoeksproject is 'Nieuwe materialen voor nieuwe generatie elektronica'.

Vooruitgang op het gebied van informatie-en communicatietechnologieën is afhankelijk van het gebruik van materialen en methoden van de halfgeleidertechnologie. Gao's onderzoek aan Princeton University richt zich op nieuwe methoden voor de synthese en verwerking van grafeen nanoribbons om toepassingen in toekomstige elektronica mogelijk te maken.

In deze Rubicon-ronde heeft NWO 19 van de 75 aanvragen voor een Rubiconbeurs gehonoreerd. Onder meer elf Rubiconlaureaten gaan naar de VS, twee naar Groot Brittannië, en één naar Australië. In de vorige ronde ontving NWO 240 aanvragen waarvan 12 procent werd gehonoreerd. Vanwege bezuinigingen heeft NWO besloten de mogelijkheden om met Rubiconfinanciering onderzoek te doen vanaf 2012 sterk te beperken. Ook zijn de eisen aangescherpt.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 01:51