Video Unifocus: één miljoen voor onderzoek naar Serengeti

18 maart 2015

Prof. Han Olff heeft één miljoen euro subsidie gekregen om onderzoek te doen in een gebied waar de wildmigratie enorm is: het Great Serengeti-Mara Ecosysteem (Tanzania en Kenia). In nauwe samenspraak met de lokale bevolking wordt nagegaan wat langetermijnvoordelen zijn van een betere bescherming van de unieke biodiversiteit van de regio.

Han Olff is hoogleraar Community and Conservation Ecology bij het Groningen Institute for Evolutionary Life Sciences van de Rijksuniversiteit Groningen. Het Serengeti-onderzoek maakt deel uit van een groter internationaal project waarvoor in het kader van Horizon 2020 de komende vier jaar tien miljoen euro beschikbaar is gesteld.

In het online videomagazine Unifocus worden wekelijks onderwerpen belicht die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Laatst gewijzigd:31 maart 2020 07:33