Over ons Actueel Voor de pers

Rink, prof. dr. Floor

Floor Rink

Floor Rink is hoogleraar Organizational Behaviour and Identity Management aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde. Zij studeerde organisatiepsychologie aan de RUG en promoveerde cum laude in de sociale psychologie aan de Universiteit Leiden. Rink onderzoekt diversiteit in organisaties. Ze richt zich daarbij op het functioneren van mensen met een afwijkende mening of achtergrond binnen organisaties. Vragen die haar interesseren zijn: onder welke omstandigheden kunnen nieuwkomers in een groep hun mening uiten zonder in de problemen te komen? Hoe laat je minderheden doorstromen naar hogere posities? En hoe kun je er voor zorgen dat topbestuurders beslissingen nemen die ten goede komen aan het bedrijf en alle werknemers?

In mei 2016 ontving Rink een Vidi-subsidie van NWO voor haar onderzoeksproject 'Het controleren van topbestuurders: intern of extern?' Met de subsidie kan Rink een eigen, vernieuwende onderzoekslijn ontwikkelen en zelf een onderzoeksgroep opbouwen.

Eerder in het nieuws

Artikel voor RTV Noord

Er zijn geen publicaties gevonden die voldoen aan de criteria.

Laatst gewijzigd:16 januari 2024 16:27