Over ons Actueel Evenementen Promoties

Waar:Academiegebouw RUG
Faculteit:Rechtsgeleerdheid
De (onmiddellijke) voorzieningen van de enquêteprocedure

Floor Eikelboom bespreekt in zijn proefschrift de (onmiddellijke) voorzieningen die de Ondernemingskamer kan treffen in het kader van de enquêteprocedure. Hij staat uitvoerig stil bij de context waarin (onmiddellijke) voorzieningen ingrijpen: de binnen de rechtspersoon geldende regels, de internationale regelgeving waarin deze is ingebed en de binnen de rechtspersoon geldende belangen. Aan de hand daarvan wordt geanalyseerd welke (rechts)gevolgen (onmiddellijke) voorzieningen kunnen hebben en hoe kan worden bepaald welke (onmiddellijke) voorzieningen opportuun zijn. Tevens komt aan de orde wat de (rechts)gevolgen zijn als een beschikking waarin (onmiddellijke) voorzieningen zijn getroffen, wordt vernietigd.

Floor Eikelboom verrichtte zijn onderzoek aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid en is advocaat bij bureau Brandeis.